Polaritetsyoga frigör energi med rörelser

Polaritetsyoga

Vill du vara med på pass med polaritetsyoga?
Ny kursstart – oktober i Hedared, mer information finns längre ner.

Polaritetsyoga är mjuka rörelser som är utformade av Dr. Randolph Stone för att skapa balans och frigöra blockerad energi. Det är mjuka tänjande rörelser som vem som helst kan utföra, även den som upplever sig som otränad. När du väl lärt dig några rörelser kan du själv utföra dem i ditt hem. Syftet med rörelserna är att bygga upp hälsan och hålla en god hälsonivå.

Träningen är skonsam för kroppen och ger stor utdelning om man ägnar lite tid regelbundet även om man upplever sig själv som otränad eller stel i början. Övningarna gör man efter sin egen förmåga och ger märkbart resultat även vid bara några få minuters träning dagligen.

Polaritetsyoga har en djupgående verkan

Rörelserna är mjuka men samtidigt djupgående och påverkar muskler såväl som nervsystem. Den renar och stärker kroppen och stimulerar kroppens läkande energi att aktiveras. Tanken med polaritetsyoga är att förstärka effekten av polaritetsbehandling och är ett bra sätt till självhjälp. Om man till exempel upplever mycket stress är det fördelaktigt att ta 3-5 minuter till polaritetsyoga. Genom tänjningar och rörelser kommer kroppen att börja släppa på spänningar och den viktiga livsenergin får ett bättre flöde. Din kropp kommer att uppskatta den tid du tar för polaritetsyoga i vardagen.

Polaritetsyoga i Hedared

Plats: Hedared Bygdegård
Tid: Måndagar kl 18 – 19
Kostnad: 350 kr för 4 ggr som utgör varje kurstillfälle.

Kursstart 1: 5 oktober (350 kr)
Kursstart 2: 2 november (350 kr)

December: 7, 14, 21 Här kan du delta och betala för varje tillfälle (100 kr) eller har möjlighet att ta igen eventuellt missat pass p.g.a. sjukdom.

Antal deltagare för varje kursperiod är minst 4 personer och max 15, för att ha gott om utrymme mellan varandra.

Anmäl dig till: Gunilla 0720 103538 eller mejla: info@lakekraften.se
Betalning genom swish: 0720 103538, bankgiro:163-2165 eller kontant på plats.

Ta med dig egen yogamatta och en filt som kan vara skönt att ha för en stunds avslappning på slutet. Alla rörelser sker utifrån din egen förmåga. Om vissa rörelser upplevs som svåra att utföra i början kan man använda stol som hjälp i vissa positioner. Det viktiga är inte hur bra du presterar utan att du gör det i samklang med kroppen. Musklerna ska känna en behaglig utmaning och du ska uppleva tillfredsställelse under och efter ett pass.


Squat…
kallas en av positionerna inom polaritetsyoga och är en form av hukställning som man gör i olika utföranden. Den har bland annat god och gynnsam verkan på rygg, mage o tarm, mjukar upp och stärker muskler och leder i bäcken, höfter, ben och skulderparti. Squat är en ställning som är naturlig för oss från första början men som vi i västvärlden växer ifrån. Däremot är den vanlig hos naturfolken även upp i åldrarna då den är avslappnande, avlastar kroppen och håller den smidig.